ایران 4 پله سقوط کرد

ایران 4 پله سقوط کرد




 

 


ایران 4 پله سقوط کرد


تاریخ : پنج شنبه ،
18 اسفند 1390

در تازه‌ترین رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) تیم ملی ایران با سقوط ۴ پله‌ای مواجه شد.

فهرست برترینهای تیمهای ملی فوتبال جهان از تاریخ ۱۵ فوریه تا ۷ مارس(۲۶ بهمن تا ۱۷ اسفند) روز چهارشنبه (امروز) منتشر شد و تیم ایران با ۵۷۴ امتیاز در رده 51 جهان و چهارم آسیا قرار گرفت.

تیم ایران در این مدت در دیداری دوستانه در امارات مقابل اردن به تساوی ۲ بر ۲ رسید و سپس آخرین پیکار خود را در دور اول از مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ در ورزشگاه آزادی مقابل قطر برگزار کرد که با نتیجه‌ای مشابه مقابل حریف متوقف شد.

همین 2 تساوی باعث شد ایران که در رده بندی قبلی ۶۰۶امتیاز داشت و در مکان چهل و هفتم ایستاده بود، با سقوط 4 پله‌ای مواجه شود.

در قاره آسیا استرالیا با ۸۶۸ امتیاز در رده اول قرار گرفت و بیستم جهان شد. کره جنوبی با ۷۵۱ امتیاز در رده دوم قاره و سی ام جهان جای گرفت و ژاپن با ۷۴۰ امتیاز در رده سی و سوم دنیا و سوم آسیا حضور یافت.

ازبکستان، چین، عراق، اردن، قطر، عربستان، عمان، بحرین، کویت، ویتنام و کره شمالی نیز در رده های پنجم تا پانزدهم آسیا قرار گرفتند.

در رده‌بندی کلی اسپانیا با ۱۵۶۱ امتیاز همچنان اول است. هلند و آلمان به ترتیب با ۱۳۷۹ و ۱۳۳۲ امتیاز دوم و سوم هستند. اروگوئه، برزیل، انگلیس، پرتغال، آرژانتین، ایتالیا و کرواسی در رده‌های چهارم تا دهم جهان قرار گرفته‌اند.


کلمات کلیدی : اخبار فوتبال ایران ، تیم ملی فوتبال ایران ، اخبار لیگ ایران ، اخبار تیم ملی ، فوتبال ایران ، مسابقات فوتبال ، زمان برگزاری فوتبال ، سایت خبر ورزشی ، علی دایی ، بازیهای تیم ملی ، جدول لیگ برتر ، جدول لیگ ایران ، نتیجه فوتبال ، فرهاد مجیدی ، عادل فردوسی پور ، سوتی های جواد خیابانی ، فدراسیون فوتبال ، رنکینگ فوتبال ، تک گل